הותר לפרסום שמו של השוטר שנרצח בשרון: רס"ר ברק משולם ז"ל

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on הותר לפרסום שמו של השוטר שנרצח בשרון: רס"ר ברק משולם ז"ל

    במותו, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי הבהיר הבוקר כי שוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי

    צילום: דוברות המשטרה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דריסת השוטר למוות בסמוך לכפר סבא: לפני זמן קצר הותר לפרסום כי כי רס"ר ברק משולם ז"ל, בן 29 מתחנת כפר סבא הוא השוטר שנרצח באירוע הדריסה.

    ברק ז"ל, יליד 1992 החל את דרכו במשטרה בשירות חובה כלוחם מג"ב בין השנים 2011-2014 ומיד לאחר מכן התגייס למשטרה כסייר בתחנת כפר סבא. במותו, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הורים ושני אחים.

    מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי הבהיר הבוקר (ראשון) כי שוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי. "כך היה וכך יהיה".

    המפכ"ל הורה על הקמת צוות תחקיר מבצעי לאירוע בהובלת אגף המבצעים ואגף ההדרכה, תוך חידוד הוראות הפתיחה באש. בנוסף הורה המפכ"ל על בחינת צבר האירועים האחרונים בהם נפגעו שוטרים במסגרת הקמת מחסום משטרתי. מהות התחקיר היא בחינת ההערכות המבצעית לאור האיומים הקיימים על שוטרי משטרת ישראל בשטח.

    צילום: דוברות המשטרה

    צילום: דוברות המשטרה

    בהתייחסו לאירוע, מסר המפכ"ל: "משטרת ישראל איבדה הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו כשוטר וכמגן הציבור והמדינה. ברק ז"ל ששמע בקשר על רכב גנוב שעושה דרכו לגזרה שלו, הגיע לצומת, חסם אותה וקיווה לעצור את הרכב ואת הגנב. זו פעילות יום יומית שמבצעים מאות ואלפי שוטרי משטרת ישראל בשגרת פעילותם, ואנו רואים פעם נוספת שהעורף הוא החזית עבור שוטרי משטרת ישראל ושהשגרה שלנו במאבק בפשיעה עלול להיות קטלני מאוד ולגבות קורבנות בקרב שוטרינו.

    "ברק ששירת במג"ב היה בעל ניסיון מבצעי רב ושימש כראש משמרת בשיטור העירוני של רעננה. הוא עסק בשיטור כל חייו הבוגרים בדיוק מהמניעים הנכונים של אהבת המולדת, וחשיבות ההגנה על אזרחי המדינה. החתירה למגע זרמה בעורקיו של ברק והיא הייתה מוכרת רבות למפקדיו וחבריו.

    בכל פעילות ומבצע הוא הראשון לרוץ קדימה ולהסתער. בתפקידו שירת את אזרחי העיר והאזור נאמנה והוא היה מופת ליוזמה, מקצועיות ונחישות גדולה.

    "בשעה קשה זו אנו מחזקים את משפחתו של ברק, אלמנתו, ילדיו, הוריו ואחיו. נתמוך ונלווה אותם לעד. נסיבות האירוע עוד מתוחקרות אך לא נשקוט עד שנמצא את מלוא חומרת הדין עם החשוד שנעצר. יהי זכרו של ברק משולם ברוך".

    השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר: "הלילה קיבלנו עדות כואבת נוספת למיקומם המרכזי של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל בחזית המאבק בפשיעה ובטרור, ובסיכון הגדול שמלווה את פעילותם בכל משימה אליה הם נשלחים ובכל מקום בו הם מוצבים.

    "רס"ר ברק משולם זכרו לברכה נפל במילוי תפקידו כאשר חצץ בגופו בין פושע חסר מעצורים לבין אזרחים ואזרחיות. כמו חבריו וחברותיו במשטרת ישראל, ברק בחר להקדיש את חייו להגנה על ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל, ועשה זאת יום ולילה במסירות ובמחויבות אין קץ. כך גם במשימתו האחרונה, ממנה לא שב. אני מחבק את משפחתו של ברק – רעייתו, ילדיו, הוריו ואחיו – ומשתתף באבלה הכבד. יהי זכרו של ברק משולם ברוך".

    כזכור, במהלך הלילה (בין מוצ"ש לראשון) נעצר פלסטיני בן 17 בחשד לדריסה למוות של משולם במחסום סמוך לכפר סבא. השוטרים עצרו את החשוד בתום סריקות רגליות צפונית לזירה, לאחר שדרס את השוטר ונמלט מהרכב אותו גנב עפ"י החשד קודם לכן מאזור גוש דן.

    לפני כחודש אירע מקרה טרגי דומה, כאשר תושב רהט בן 28 שנהג בשיכרון דרס למוות את מתנדב המשטרה עמיחי כרמלי ופצע שני שוטרים נוספים. בתחילת החודש הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד הנאשם בעבירות של רצח (באדישות), חבלה בכוונה מחמירה, סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה ונהיגה בשכרות.



    2 תגובות

    מיין תגובות